online-strategy
online-strategy
online-strategy
online-strategy

Over ons

Vacatures
Marketing

Hoe werkt adverteren op Pinterest?

PINS

Je zoekt inspiratie voor de verbouwing van je keuken? Pinterest. Je wil de beste bruiloft ooit organiseren? Pinterest. Ideetjes nodig voor de traktatie van je kind? Pinterest! Ja, voor een beetje creatieve energie ga je naar Pinterest. Biedt je bedrijf iets dat het Pinterest-publiek aanspreekt? Dan ga je er adverteren.

Als bedrijf is een goed gevuld Pinterest-account hebben sowieso een goed idee — ook organisch kan dit sociale netwerk leuke resultaten opleveren. Met advertenties op Pinterest help je het lot gewoon een beetje: je investeert om jouw pins op de tijdlijn van je publiek te krijgen en zet zo in op de hoge kwaliteit leads die Pinterest biedt.

Zoals ook bij LinkedIn het geval is, hebben de gebruikers van Pinterest vaak een actieve zoekvraag. Ze zijn niet zomaar aan het scrollen, maar willen geholpen worden. Wat als jouw advertentie ineens hét antwoord biedt? Dan komt er een kwalitatieve lead op jouw website en is de kans op conversie groot.

Gratis advies voor effectief adverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest werkt! Mits je de goede content biedt, natuurlijk. Hoe je dat doet? Wij helpen je gratis op pad met vrijblijvend advies.

Daag ons uit!

Board voor je kop(ers)

Zo zetten wij Pinterest voor je aan het werk

Alles op Pinterest ziet er perfect uit; het lijkt het hele bestaansrecht van het platform. Dat maakt adverteren op Pinterest uitdagend; je kan maar beter zorgen dat jouw ads net zo perfect zijn, maar het zegt ook wat over de doelgroep. Ze gaan voor ‘t allerbeste en als ze het gevonden hebben, laten ze het niet zomaar gaan. Investeren in Pinterest betekent hierdoor kiezen voor loyaliteit; nieuwe fans die fan blijven.

Mailtje sturen

Een Board vol

Aantrekkelijke ads

Als elke andere ad pixel perfect is, moeten we aan het werk om dezelfde hoge kwaliteit te bieden. Op Pinterest adverteren we daarom liever niet met platte product placements, maar voegen we graag waarde toe. Denk bijvoorbeeld aan heerlijke recepten, knip- en knutsel-tutorials of de beste reistips – eerder advertorial dan ad.

Elke cent waard

Aantrekkelijke doelgroepen

Tja… hoe gaan we dit nu een beetje netjes zeggen? Het zit zo… oké, dit is ‘t: de Pinterest doelgroep heeft geld. Zo, dat is eruit. De gebruikers van dit platform zijn vaak wat ouder, werken en hebben een gezin. Ze hebben budget om te spenderen en doen dat met liefde voor de juiste producten. Iets meer besteden aan de perfecte advertentie is niet erg — dat verdien je terug.

In contact met klanten

Aantrekkelijke mogelijkheden

Adverteren via Pinterest biedt aantrekkelijke mogelijkheden voor bedrijven in vele branches. Als we samen verder kijken dan alleen het adverteren, zien we dat je via dit platform met je publiek in contact kan komen en bouwt aan waardevolle relaties. Het gaat hier dus zeker niet alleen om zenden, maar ook om ontvangen. We gaan voor je aan de slag en houden onze oren open.

BIG

We kennen de ins en outs van Pinterest

We weten dat Pinterest een ander soort platform is dan de Facebooks en Instagrams van deze wereld. Daarom benaderen we dit, zoals met al ons werk, vanuit de juiste hoek om de beste resultaten te behalen.

Vergroot je bereik met Pinterest

Als we doen wat iedereen doet, bereiken we allemaal dezelfde mensen. Hoewel Pinterest een groot platform is, hebben nog niet veel bedrijven het adverteren daar benut. Laten we samen voorop lopen en kansen creëren!

Ontvang nu gratis advies voor Pinterest

Blijf je concurrentie voor en start met adverteren op Pinterest. Hoe je begint? Met ons gratis en vrijblijvend advies.

Veelgestelde vragen

Wat voor soort content moet ik hiervoor maken?

Content van hoge kwaliteit. De doelgroep van Pinterest heeft je zo door als je jezelf er makkelijk vanaf maakt. Zij zijn zelf ook uren aan het koken, knutselen, schilderen of de perfecte reis aan het plannen, en voelen of jij dezelfde kwaliteit levert. Probeer daarnaast iets toe te voegen aan het gesprek: recepten, tutorials, gidsen of best-of lijsten. Adverteren op Pinterest pak je anders aan dan bijvoorbeeld via Instagram.

Is adverteren op Pinterest effectief?

Als je naar ons antwoord op de vorige vraag hebt geluisterd, dan: zeker weten! Echter, als je maar gewoon een advertentie online gooit, dan kunnen de resultaten snel tegenvallen. Het is dus goed om te bedenken of je jouw doelgroep echt op Pinterest gaat vinden en of je voor hen hoge kwaliteit content voor advertenties wil maken.

Hoe weet ik of mijn doelgroep op Pinterest zit?

Ja, hoe ontdek je eigenlijk of Pinterest goed voor je is? Ten eerste is het voor je hele bedrijfsvoering goed als je jouw doelgroep door en door leert kennen en dus al weet welke sociale media ze gebruiken. Ten tweede kun je zelf eens een paar uurtjes in Pinterest duiken en zien of je het gevoel hebt dat jouw bedrijf daar thuishoort. Ten derde: wij kunnen je helpen. We ontdekken het én zetten Pinterest aan het werk.