online-strategy
online-strategy
online-strategy
online-strategy

Over ons

Vacatures
Marketing

Hoe werkt adverteren op Instagram?

INSTA

Instagram adverteren werkt geweldig, laten we daarmee beginnen. Helemaal als jouw bedrijf zich richt op een jongere doelgroep is ‘s werelds tweede sociale netwerk een fantastische tool. Een seniorentripje over de Rijn zal hier weinig aftrek vinden, maar mode, gadgets en verre reizen voor huiskamer-avonturiers, dat is Instagram goud!

Adverteren via Instagram werkt dan ook ‘t beste als je goed weet wat je wil én van welke doelgroep. Want de tools van Instagram – dezelfde als voor Facebook – zijn ontzettend uitgebreid. Dat betekent dat je alle controle hebt om succes te behalen, maar ook dat je campagnes compleet verkeerd uit kunnen pakken.

De doelgroep die je bereikt, moet namelijk direct aansluiten op de content die je levert. Adverteren op Instagram gaat daarom verder dan alleen de advertentietools naar je hand zetten, maar vraagt om een geïntegreerde strategie die zorgt dat elke stap die we zetten in de juiste richting is.

Wij adviseren gratis hoe je Instagram beter inzet

Zie je door de posts, reels en stories het bos niet meer? Begrijpelijk, Instagram biedt veel mogelijkheden. Welke bij jou passen? Kom langs voor gratis, vrijblijvend advies.

Daag ons uit!

Zo zetten wij Instagram aan het werk

Hoe adverteren op Instagram jouw bedrijf op de kaart zet

Wanneer we besluiten dat Instagram dé plek is om met advertenties te scoren, gaan we aan het werk. Met een mix van ijzersterke content en slimme tactieken kunnen we zowel korte klappen of lange halen maken — met één campagne knallen of langdurig werken aan jouw naamsbekendheid, bijvoorbeeld.

Mailtje sturen

Insta-famous

Vergroot je merk bekendheid

Merkbekendheid is één van de mogelijke doelen voor advertenties op Instagram en dit platform is onmisbaar om jouw merk op de markt te zetten. Des te meer als je een jonge doelgroep hebt; zij zoeken steeds minder via Google en vinden je direct via social media kanalen. Daar zien ze namelijk meteen jouw posts, de mening van anderen en leren ze zo je merk sneller kennen.

Actie ondernemen

Verbeter de betrokken heid

De tweede optie die advertenties via Instagram biedt, is het verhogen van betrokkenheid. Elk bedrijf wil z’n publiek namelijk in beweging brengen en steeds beter betrekken. Campagnes met een focus op betrokkenheid zijn perfect als je interactie met je klanten wil; comments, likes en shares die jouw bekendheid helpen versterken.

Resultaat behalen

Verhoog je conversie ratio

Online marketing zonder conversies is als schreeuwen in een lege put; je bereikt er niemand mee. Eén van de meest effectieve advertentiedoelen is dan ook een focus op conversies: zorgen dat bezoekers een product kopen, contact opnemen of je website bezoeken. Dit is de laatste grote klap van ons traject; zorgen dat je doelgroep ook echt in actie komt en jou business oplevert.

BIG

Ideaal voor producten

Natuurlijk heeft Instagram een sweet spot: producten. In alle jaren dat wij dit doen blijkt keer op keer dat producten het hoogst scoren op Instagram. Sneakers, cosmetica, gadgets… daar behalen we de beste resultaten.

Bereik jongere doelgroepen

Om Instagram voor je aan het werk te zetten, hoef je niet al een groot, jong publiek te hebben. Ook als je jouw markt wil verbreden om meer millenials aan je te binden, is Instagram dé plek

Online succes? Gratis advies!

Klaar om Insta-famous te worden? Met ons gratis advies ontdek je hoe Instagram adverteren je verder helpt.

Veelgestelde vragen

Kan ik beter op Instagram adverteren dan op Facebook?

Dat ligt er maar net aan wie en wat je wil bereiken. Op Instagram zit een jongere doelgroep en werken productadvertenties uitstekend. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen met je vraag, mag je altijd langskomen voor een gratis en vrijblijvend gesprek.

Hoe snel zie ik resultaat van m’n advertenties?

Soms is adverteren op sociale media een beetje als afvallen: je moet vanaf de eerste dag hard aan de slag, maar je bent er niet van verzekert dat je direct verschil ziet. Soms moeten we eerst onze tactieken bijstellen om écht resultaat te behalen. Het belangrijkste is, net als met afvallen, dat je niet opgeeft.

Maken jullie ook content voor mijn advertenties?

Hoewel we zeker weten adviseren wat het beste werkt, zijn we geen contentmakers. Heb je toch echt wat hulp nodig? We hebben een gigantisch netwerk vol me creatievelingen waarmee we samen hoogwaardige content kunnen creëren.