online-strategy
online-strategy
online-strategy
online-strategy

Over ons

Vacatures
Marketing

Wat is conversie optimalisatie?

CRO

Het sprookje van Hans en Grietje is door de jaren heen flink veranderd. In honderden jaren is het verhaal geëvolueerd van één brok ellende waarin Hans door Grietje wordt gekookt en opgegeten wordt door hun vader, tot een stuk dat je wél voor het slapengaan kan lezen. In de zeven edities van hun verhalenbundel verbeterden de Gebroeders Grimm het sprookje elke keer; ze testten een versie, vonden verbeterpunten en scherpten het verhaal aan. Dat is conversie optimalisatie in een 19de-eeuws jasje, want tegenwoordig worden de boeken van de gebroeders nog steeds gekocht. Als dat geen langdurig succes is…

Einstein zei het ooit al: ‘keer op keer hetzelfde proberen en een anders resultaat verwachten, is waanzin’. Net als de Gebroeders Grimm kijk je bij conversie optimalisatie telkens wat er beter kan zodat jouw website sneller en efficiënter zijn doelen bereikt. Als we nieuwe oplossingen voor bestaande uitdagingen bedenken en implementeren wat werkt, groeit jouw website uiteindelijk altijd uit tot een succes.

Conversie optimalisatie gaat niet over één soort optimalisatie; wat er geoptimaliseerd wordt, hangt af van het doel. De algemene dienst begint bij een gezamenlijke wens om jouw online dienst succesvol te maken, zonder een vooraf afgesproken route. Eén ding kunnen we beloven: wij verdwalen niet, zoals Hans en Grietje — levensgevaarlijk! En of we hetzelfde succes voor jou bereiken als de gebroeders Grimm? Daag ons uit!

 

Ontvang de gratis conversie optimalisatie check!

Gratis, maar niet goedkoop — doe onze vrijblijvende optimalisatie check en je ontdekt dat we écht waarde leveren.

Daag ons uit

Van nul naar honderd

Zo verbeteren wij jouw conversieratio

Lees je dit, dan wil je dat jouw website méér doet; meer verkopen, meer offerteaanvragen of ingevulde formulieren. Wij pakken dat aan door eerst te verbeteren met wat we weten; de tried and tested technieken die altijd resultaat leveren. Daarna gaan we over op maatwerk; we ontdekken en ontwikkelen de manieren om jouw website beter te converteren.

Mailtje sturen

Proberen tot het werkt

A/B testen tot het werkt

De krachtigste techniek in ons arsenaal is A/B testen, waarmee we de effectiviteit van onze ideeën onderzoeken. Gebruikers krijgen telkens één optie van een pagina te zien (A of B, vandaar de naam) en zo zien we na verloop van tijd welke versie het gewenste resultaat oplevert. We zetten de winnaar live voor iedere gebruiker en duiken er nog dieper in om te zien hoe we elke pagina stap voor stap beter maken.

We hebben jaren ervaring

Onze best practices

Jouw website is niet onze eerste rodeo; ondertussen weten we hoe we zelfs de lastigste casus onder controle krijgen. Die kennis door jaren aan best practices houden we niet in ons archief voor een speciaal moment, die passen we toe voor al onze klanten. Ben jij er klaar voor om eindelijk online succes te behalen?

Geef nooit op

Aanhouder wint

Je bereikt je doel alleen als je beweegt. Natuurlijk, soms maken wij ook wel eens een omweg, maar we geven nooit op. Conversie optimalisatie vergt namelijk geduld: soms grijp je in één keer goud en de andere keer ben je langer bezig. Met vertrouwen en vrijheid komen wij altijd aan bij de doelen die jij stelt.

BIG

Wij ontwikkelen met WordPress

Je wil een stevige basis om op te bouwen. Vaak gaat de beste kwaliteit je flink kosten, behalve met WordPress; de krachtigste basis voor je website, volledig gratis te gebruiken. Daarom gebruiken wij ‘s werelds populairste CMS al jaren.

Leren, optimaliseren, herhalen

Bij Create & Convert itereren we ons helemaal groen en geel. Krijgen we daar uitslag van? Zeker weten! Door iteratief te werken — ons proces continu te herhalen en zo blijven verbeteren — zorgen we voor de beste uitslagen.

Verbeter je website met de gratis conversiecheck

Weten wat je beter moet doen? Kom er gratis achter met onze vrijblijvende conversiecheck!

Veelgestelde vragen

Helpt conversie optimalisatie altijd?

Op de lange termijn werkt het altijd. Goed nieuws, right? Want als we mogen blijven experimenteren met de variabelen, komen we altijd bij een succesvol resultaat uit. Niet elke stap die we zetten, is er één vooruit, maar uiteindelijk bereiken we ons doel.

Welke onderdelen van een website passen jullie het vaakst aan?

Er is eigenlijk geen vaste pagina die we het vaakst aanpassen, maar wel blijkt telkens weer dat zaken simpeler maken, helpt. Vaak verwachten we teveel van één enkele pagina, maar wat nou als we het allemaal uitsmeren over meerdere pagina’s? Dat blijkt eigenlijk altijd succesvol.

Mijn bezoekers laten vaak producten in hun winkelmandje zitten, wat kan ik daar aan doen?

Dit is één van de meest voorkomende uitdagingen bij conversie optimalisatie. Daardoor is het ook lastig één antwoord te geven, maar ook hier — net als bij de vorige vraag — helpt het om te versimpelen. Je wil dat mensen op ‘afrekenen’ klikken, waarom zou je ze dan nog veel meer opties geven dan dat? Help je bezoekers om de juiste keuze te maken.